Om Anders

Hej, jag heter Anders Rundquist och arbetar till vardags med varumärken och kommunikation. Sedan ett par år tillbaka driver jag den egna byrån Magic Move i Malmö, med fokus på varumärkesutveckling. Jag har också arbetat på Hilanders i Malmö och Just/Kidde i Köpenhamn, men för att gå längre tillbaka i tiden har jag drivit egen byrå i Stockholm i över tio år.

Varumärken har alltid fascinerat mig och det har under min karriär blivit viktigare och viktigare att handskas med dem på rätt sätt. Därför har jag hela tiden behövt utveckla metodiken för att sätta dem på rätt kurs. Varumärken fascinerar för att de omgärdas av så mycket associationer och mystik – uppfattningar som ofta är selektiva men som någonstans hänger samman i en kärna. Inte sällan lyckas ett företag uppnå framgång genom att stå för något annorlunda och som man lyckas vinkla på ett spännande sätt.

Under senare år har det ändå blivit allt viktigare att ta helhetsperspektiv på varumärken. I ett fragmenterat medielandskap går det inte att tänka för mycket kommunikation i media eftersom varumärket utvecklas i samspel med sina kontakter på alla möjliga håll. Varumärket måste förstås definieras så att de kan byggas i alla kontaktytor, inte minst personligen mellan organisationen och kunderna. Ett varumärke blir heller inte trovärdigt om organisationen inte lever upp till löftet man ger i kommunikationen.

På Magic Move samarbetar vi bl a med Midroc Europe, Midroc Property Development, Starka Betong och Easy Fibre. Under åren har jag dock samarbetat med alla möjliga företag, t ex Allied Domecq Spirits & Wine, Anticimex, Atlas Copco, Bayer CropScience, Cerealia, ElektroSkandia, Ericsson, Folksam, IBM, Miele, OK, Shell, Stockholmshem, Telenordia, Telge Energi och Telia.

Hoppas du tycker mina inlägg är intressanta och har lust att titta in lite då och då!

Välkommen!
Anders